Vol. 25 No. 2 (2019): Educación, ciudadanía y movimientos sociales
Educación, ciudadanía y movimientos sociales

Artículos de Investigación

Aliria Vilera Guerrero, José Manuel Ortiz, Gloria Quiroz
Competencias en formación ciudadana a través de oportunidades educativas con estudiantes hispanohablantes
https://doi.org/10.15443/tde2140
PDF (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.15443/tde2140

Artículos Teóricos

Nilia Viscardi Etchart
Education in Jails in Uruguay: Educational Innovation, Human Rights and Inclusion
https://doi.org/10.15443/tde2141
DOI: https://doi.org/10.15443/tde2141
Susana Dominzain
The Right to Education: Citizenship, Education and Collective action in the Nineties Decade in Uruguay and the Region
https://doi.org/10.15443/tde2142
PDF (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.15443/tde2142

Artículos de Experiencias Educativas

Marta Blanco Delgado, Ma Ángeles Rodríguez Domenech
Didactic Proposal for the Teaching of the Historical Cultural Heritage in Child Education
https://doi.org/10.15443/tde2144
PDF (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.15443/tde2144
Antonio Bonilla Martos
Buildings as a Didactical Resource for the Knowledge of the Environment and the At- tainment of Objectives of Sustainable Development (ODS)
https://doi.org/10.15443/tde2147
PDF (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.15443/tde2147
Luciano Iribarren, Katherine Guerrero, Fernando Garelli, Ana Dumrauf
Environments for Dialog and Construction of Environmental Knowledge with Socio–Territorial Movements
https://doi.org/10.15443/tde2146
PDF (Español (España))
DOI: https://doi.org/10.15443/tde2146