Abstract
The present document is based on a larger research concerning the job that is developed by nursery school teachers with boys and girls daily in their endeavor. This work attempts to answer the following question: What constitutes such daily life in the specific area of
the teaching of mother tongue? So, its purpose is to show the shapes that this process gets in the Infant Garden. Methodologically, the qualitative approach was chosen and
the techniques employed were the interview in depth and the participant observation in a theoretical sample of nursery school teachers of different levels, which work in our country, this was contrasted later with nursery school teachers of other countries in Latin America. The work ends up with some reflections of the author about the studied situation.
References
BERGER, P. & LUCKMAN, T. (1986). La construcción social del conocimiento. Buenos Aires: Amarrortu Editores.
FREIRE, P. (1969). La educación como práctica de la libertad. Santiago de Chile: Instituto de Capacitación e Investigación en Reforma Agraria [ICIRA].
HEIDEGGER, M. (1988). El ser y el tiempo. México D. F.: Fondo de Cultura Económica.
HELLER, A. (1972). Historia de la vida cotidiana. México D. F.: Grijalbo.
HELLER, A. (1977). Sociología de la vida cotidiana. Barcelona: Península.
REVECO, O. (1992). “Los discursos de la educación preescolar: preguntas para la formulación de un currículo de formación de educadoras”. En: Filp, J. & Cabello, A. M. (eds.). Mejorando las oportunidades educativas de los niños que entran a la escuela. Santiago de Chile: UNICEF/ CIDE, 245–260.
REVECO, O. (1995). La cotidianeidad profesional de la educadora de párvulos: un estudio etnográfico. Tesis para optar al grado de Doctor en Educación, Facultad de Pedagogía, Universidad Academia de Humanismo Cristiano [UAHC], Santiago de Chile.
REVECO, O. (2002). Desafíos actuales de la Educación Parvularia. Santiago de Chile: ARCIS/ APXE.
REVECO, O. (2013a). La educación parvularia chilena. ¿Educación para la autonomía o para el disciplinamiento? Tesis para optar al grado de Doctor en Educación, Facultad de Pedagogía, Universidad Academia de Humanismo Cristiano [UAHC], Santiago de Chile.
REVECO, O. (2013b). “Políticas públicas referidas a la primera infancia: una mirada desde la pedagogía”. RELAdEI. Revista Latinoamericana de Educación Infantil, 3(1), 83–93.
SMITH, D. (1986). El mundo silenciado de las mujeres. Santiago de Chile: CIDE–PIIE/ OISE.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2015 Temas de Educación