PERSONAL DEVELOPMENT WORKSHOP. STARTING POINT IN THE PATH OF THE ENTREPRENEUR

Main Article Content

Pamela Alejandra Sobarzo Sáez, Magister
Juan Carlos Garrido Méndez, Ingeniero
Felipe Antonio Sandoval Adán, Profesor

Abstract

One of the transversal lines in the Lota Arauco Technical Training Center is the Entrepreneurship Line. This is part of the training of the student and taxes the generic competence declared in the Educational Model, Demonstrate Entrepreneurial Spirit. The modules are: Personal Development Workshop, Creativity and Innovation Workshop, Entrepreneurship Workshop and Projects Workshop. It is in the first module, where the work is focused: it shows the advances achieved by the students, self-esteem test results, methodological strategies used, and the accompaniment done to the students. The results are significant considering the strategies used since an increase in students' self-esteem is observed and the planning of a life project is achieved. The students realize the benefits of the workshop and the possibility of knowing and recognizing their qualities.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sobarzo Sáez, P. A., Garrido Méndez, J. C., & Sandoval Adán, F. A. (2018). PERSONAL DEVELOPMENT WORKSHOP. STARTING POINT IN THE PATH OF THE ENTREPRENEUR. Revista Universitaria Ruta, 20(1), 84–88. https://doi.org/10.15443/RUTA20231086
Section
Artículos

References

Castillo, A., 1999, Estado del arte de la enseñanza del emprendimiento. Intec Chile y Sercotec.

Cerón, A. y Orellana, N. (2010). Fomento al emprendimiento juvenil mediante la educación. Revisión de experiencias y algunos desafíos para Chile. Santiago, Sercotec y DuocUC.

Duarte, T. y Ruiz M. (2009). Emprendimiento, una opción para el desarrollo. Scientia Et Technica, vol. XV, núm. 43, diciembre, 2009, pp. 326-331 Universidad Tecnológica de Pereira Pereira, Colombia.

García J., Cano C., y Gea A., 2003, Actitudes emprendedoras en estudiantes universitarios. Evidencias de valides de un instrumento. Revista Electrónica de la Federación Española de Asociaciones de Psicología. P. 722- 741.

Martínez F. y Carmona G., 2009, Aproximación al concepto de competencias emprendedoras: Valor Social e Implicaciones Educativas, Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, Volumen 7, Número 3, p.83 - 98